۸ گام تند خوانی- دبیرستان پیام غدیر

  • گام اول تکنیکهای تندخوانی:

در اولین مرحله ابتدا کتاب را وارونه گرفته و انگشت خود را زیر کلمه بگذارید وعمل خط بری را انجام دهید.لازم نیست که مفهوم کلمات را درک کنید فقط با انگشت اشاره زیر کلمات حرکت کنیداین فرایند با سرعت آرام انجام شود و به مدت یک دقیقه انجام دهید.

  • گام دوم تکنیکهای تند خوانی:

در این مرحله صفحه کتاب را به سه قسمت تقسیم کنید  کافیست با یک خط نازک صفحه این کار را انجام دهید.مانند مرحله بعدی انگشت را زیر کلمه قرار داده و هر خط از هر ستون را به مدت یک ثانیه نگاه کنید و عمل خط بری را انجام دهیدپس درواقع هر خط ۳ثانیه طول خواهد کشید.مانند مرحله قبل یک دقیقه طول بکشد ودر صورت اینکه وقت اضافه آوردید دوباره از اول تکرارکنید.این نکته را تاکید میکنم که هیچ اصراری به درک وفهم مطالب نداریم ولازم به ذکر است که کتاب وارونه نخواهد بود.

  • گام سوم تکنیکهای تندخوانی:

در این مرحله مانند مرحله قبل با این تفاوت که این بار صفحه را به دوقسمت تقسیم میکنیم و هر خط از هر صفحه را یک ثانیه مرور میکنیم

  • گام چهارم تکنیکهای تند خوانی:

در این مرحله بدون اینکه با کشیدن خطوط ستونی ایجاد کنیم هر سطر از صفحه را یک ثانیه مرور میکنیم .این تمرین را به مدت یک دقیقه انجام دهیدودر صورت تمام شدن صفحه دوباره تکرار کنید.در این مرحله هم مانند مراحل قبلی لازم نیست سعی در یاگیری مطالب داشته باشید.

  • گام جهارم تکنیکهای تند خوانی:

این مرحله مانند مرحله قبل میباشد با این تفاوت که هر دو خط را یک ثانیه مرور میکنیم و این مرحله مانند مراحل قبلی یک دقیقه طول میکشد .

  • گام پنجم تکنیکهای تندخوانی:

مانند مراحل قبل بوده ابن بار هر سه سطر را یک ثانیه مرور کنید این تمرین را هم به مدت یک دقیقه انجام دهید.

  • گام ششم تکنیکهای تند خوانی:

این بار هر چهار سطر راظرف مدت یک ثانیه مرورکنیدویک دقیقه این کار را انجام دهید.

  • گام هفتم تکنیکهای تند خوانی :

هر پنج سطر از صفحه را در مدت یک ثانیه مرور کنید که در واقع باید سرعتد مرورگر خود که همان انگشت اشاره تان می باشد را افزایشدهید.

  • گام هشتم تکنیکهای تند خوانی:

در این مرحله یک نقطه از یکی از سطرهای متن در نظر میگیریم و به مدت یک دقیقه عمل مرور کلمات را انجام میدهیم و در آخر متوجه می شویم که چند خط را در این مدت مرور کردیم . نکته ی مهم در این گام های بالا اینست که هدف سریع دیدن کلمات است و اگر ذهنتان درگیر فهم و خواندن کلمات شد به سرعت از این حالت خارج شویدواین تمرینات که به تمرین خط بری شهرت دارند به طرز موثری در بالا بردن دقت  تمرکز  تندخوانی نقش دارد.کامل ترین جزوه تکنیکهای تند خوانی را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

X