گزارش ۵۸- برگزاری مسابقه فرهنگی گزارش لحظه به لحظه واقعه غدیر ویژه ی اولیا و دانش اموزان و همکاران دبیرستان پیام غدیر ناحیه ۴ مشهد

 

گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۱ @@@@@@@@
تدوین از : دبیرستان غیر دولتی پیام غدیر ناحیه ۴ مشهد
در سال دهم هجری پیامبر اسلام (ص) برای اولین بار به طور رسمی اعلان عمومی حج دادند تا همه مردم در حد امکان حاضر شوند ان حضرت این سفر را به عنوان حجه الوداع مطرح کردند .
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۲
هدف از سفر حج بیان دو حکم مهم از قوانین اسلام بود که هنوز برای مردم بیان نشده بود یکی حج و دیگری خلافت و ولایت و جانشینی بعد از پیامبر (ص)
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۳
جمعیتی حدود یکصدوبیست هزار نفر در مراسم حج شرکت کردند که هفتاد هزار نفر انان از مدینه به همراه پیامبر حرکت کرده بودند و پنج هزار نفر از اهل مکه و دوازده هزار نفر از اهل یمن برای درک مراسم غدیر همراه حضرت امدند ..
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۴
موقعیت غدیر خم بیابانی باز و وسیع در مسی سیلاب وادی جحفه بود این سیلاب از مشرق به مغرب جاری می شد و پس از غدیر به جحفه می رسید و سپس تا دریای سرخ ادامه پیدا می کرد و سیل های سالیانه را به دریا می ریخت .
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۵
بیابان غدیر خم به عنوان بهترین مکان برای مراسم سه روزه غدیر انتخاب شد و جایگاه سخنرانی زیر همان درختان که از نوع سمر ( شبیه درخت چنار ) بود در نظر گرفته شد .
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۶
صحرای غدیر خم برای اولین بار شاهد تجمع عظیم بشری بود . وجود مقدس پنج نور پاک ، پیامبر و امیر المومنین علی علیه السلام و حضرت زهرا و امام حسن و امام حسین علیه السلام عظمت این اجتماع بزرگ را چندین برابر می کرد .شدت گرما در اثر افتاب داغ ان صحرا به حدی ناراحت کننده بود که عده ای عبای خود را به پایشان پیچیده بودند
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۷.
پیامبر اسلام (ص) چها رنفر از اصحاب خود یعنی مقداد و سلمان و ابوذر و عمار را فرا خواندند و به انان دستور دادند تا به محل درختان کهنسال بروند و انجا را اماده کنند . انها سنگهای ناهموار را جمع کردند و روی شاخه ها پارچه ای انداختند و سایبانی درست کردند سپس با استفاده از سنگ و رواندازهای شتران و سایر مرکب ها هم کمک گرفتند و منبری ساختند و روی ان پارچه انداختند .

گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۸
نزدیک ظهر انتظار مردم به پایان رسید و منادی حضرت ندای نماز جماعت داد . مردم از خیمه ها بیرون امدند و مقابل منبر جمع شدند و صف های نماز را منظم کردند و سپس پیامبر اسلام سخنرانی تاریخی و اخرین خطبه رسمی خود را برای جهانیان اغاز کردند . امام محمد باقر ع فرمودند هیچ حکمی مثل ولایت در غدیر اعلام نشده است . .
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۹
سخنرانی پیامبر عظیم الشان اسلام در غدیر حدود یک ساعت طول کشید که در یازده بخش قابل ترسیم است .
حمد و ثنای الهی – ارائه فرمان مهم در باره علی بن ابیطالب – امامت دوازده امام بعد از خود – ذکر مقام ولایت علی ابن ابیطالب به صورت عملی – تکمیل شدن دین خدا با امامت علی ابن ابطالب – اشاره رمزی به ماجرای سقیفه – ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام – حضرت مهدی عجل اله فرجه – پیمان وفاداری با غدیر – جاودانه بودن احکام الهی – بیعت با دوازده امام علیهم السلام. در بخشی از خطبه غدیر پیامبر اکرم ص در باره حضرت مهدی می فرمایند : اخرین امامام مهدی قائم است و بدانید که او گیرنده انتقام هر خونی از اولیای خداست و اوست یاری دهنده دین و اوست که بعنوان حجت باقی می ماند .
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۱۰
تبریک و تهنیت عید غدیر پس از اتمام خطبه پیامبر اغاز شد . مردم برای تبریک گفتن سبقت می گرفتند . این ابراز احساسات و فریادهایی که از جمعیت بر می خواست شکوه و ابهت بی مانندی به ان اجتماع بزرگ می بخشید . بیعت مردان و زنان و مراسم عمامه گذاری و خواندن شعر توسط شاعر بزرگ عرب توسط حسان بن ثابت و نیز حضور جبرئیل و معجزه الهی که بر همگاه مسلم شد که غدیر از منبع وحی سرچشمه گرفنه و یک فرمان الهی است . امیر المومنین و حضرت زهرا علیهماالسلام فرمودند روز غدیر خم برای کسی عذری باقی نگذاشت .
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ۱۱
خبر واقعه غدیر در شهرها منتشر شد و به سرعت شایع گردید و به گوش همگان رسی و بدون شک توسط مسافران و ساربانان و بازرگانان تا اقصی نقاط عالم ان روز یعنی ایران و روم و چین پخش شد و غیر مسلمانان هم از ان با اطلاع شدند .
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غد۱۲

با عرض تبریک عید سعید غدیر و به امید ان که در پانزدهمین قرن غدیر، پیام ان را به فرداها برسانیم و از سنگر غدیر سقیفه را نشانه رویم تا پرچم ولایت را بر بلندای تاریخ سر فراز داریم و لبخند رضایت بر لبان مبارک صاحب غدیر بنشانیم . دبیرستان غیر دولتی پیام غدیر ناحیه ۴ مشهد مقدس

 

در این مسابقه بیست سوال چهار گزینه ای طراحی و از طریق فضای مجازی در اختیار علاقمندان قرار گرفت .   در مجموع سی و سه نفر در این مسابقه شرکت کردند که به سه نفر از کسانی که بیشترین امتیاز را کسب نمودند جوایز کارت هدیه پانصد هزار ریالی اهدا گردید . نوزدهم مرداد ۹۹  دبیرستان غیر دولتی پیام غدیر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

X