آزمون-ابعاد-بی‌انگیزگی-سنجش-علمی-و-تحلیل-روانشناسی

آزمون ابعاد بی‌انگیزگی  کشف دقیق علت کاهش انگیزه

آیا تا به حال پیش آمده که با وجود داشتن هدف، باز هم حس و انرژی شروع کردن را نداشته باشید؟ یا وسط راه کار را رها کنید چون دیگر شوق اولیه را ندارید؟ این‌ها می‌تواند نشانه‌هایی از بی‌انگیزگی باشد.
آزمون ابعاد بی‌انگیزگی به شما کمک می‌کند ریشه و شدت بی‌انگیزگی‌تان را شناسایی کنید و بفهمید کدام بخش از زندگی‌تان بیشتر تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

 این آزمون چه چیزهایی را می‌سنجد؟

این تست بر پایه پژوهش‌های روانشناسی طراحی شده و سه بُعد اصلی بی‌انگیزگی را بررسی می‌کند:

  1. بی‌انگیزگی شناختی: وقتی هدف یا مسیر مشخصی ندارید.
  2. بی‌انگیزگی هیجانی: وقتی شور و اشتیاق برای ادامه کار از بین می‌رود.
  3. بی‌انگیزگی رفتاری: وقتی انجام کارها را مدام به تعویق می‌اندازید یا رها می‌کنید.

 چرا انجام این آزمون مهم است؟

  • تشخیص دقیق سطح بی‌انگیزگی (کم، متوسط یا بالا)
  • شناسایی بعدی که بیشترین تاثیر را روی عملکرد شما گذاشته
  • دریافت راهکارهای عملی برای بازگشت انگیزه
  • کمک به بهبود عملکرد تحصیلی، شغلی و شخصی

 مدت زمان آزمون

فقط ۵ تا 10 دقیقه طول می‌کشد و نتیجه را بلافاصله دریافت می‌کنید.

 نتیجه آزمون شامل چه می‌شود؟

  • سطح بی‌انگیزگی (کم، متوسط، بالا)
  • تحلیل روانشناسی متناسب با پاسخ‌های شما
  • پیشنهادهای کاربردی برای افزایش انگیزه

 اگر حس می‌کنید این روزها بی‌حال، بی‌هدف یا بی‌انرژی شده‌اید، این آزمون می‌تواند اولین گام برای تغییر باشد.

 

1.احساس می‌کنم هر چقدر هم تلاش کنم، در درس موفق نمی‌شوم.
2.نمی‌دانم چرا اصلاً باید تکالیف انجام دهم.
3.هنگام درس خواندن خیلی زود خسته می‌شوم.
4.در بیشتر دروس احساس می‌کنم نمی‌فهمم معلم چه می‌گوید.
5.با اینکه سعی می‌کنم درس بخوانم، نمره خوبی نمی‌گیرم.
6.احساس می‌کنم هیچ انگیزه‌ای برای درس خواندن ندارم.
7.برایم مهم نیست در امتحانات چه نمره‌ای بگیرم.
8.حتی وقتی معلم توضیح می‌دهد، باز هم متوجه نمی‌شوم.
9.فکر می‌کنم زحمت کشیدن برای درس‌ها فایده‌ای ندارد.
10.هیچ هدف خاصی برای آینده‌ام ندارم.
11.علاقه‌ای به یادگیری مطالب جدید ندارم.
12.احساس می‌کنم در بیشتر درس‌ها ضعیف هستم.
13.نمی‌دانم اصلاً چرا باید به مدرسه بروم.
14.وقتی نمره کم می‌گیرم، با خودم می‌گویم «مهم نیست».
15.هر چقدر هم تلاش می‌کنم، باز هم از بقیه عقبم.
16.به‌سختی می‌توانم تمرکزم را روی درس‌ها حفظ کنم.
17.تکلیف انجام می‌دهم فقط چون مجبورم.
18.از درس خواندن لذت نمی‌برم.
19.فکر می‌کنم بعضی‌ها ذاتاً باهوش‌تر هستند و من نمی‌توانم مثل آن‌ها باشم.
20.اگر هم تلاش کنم، نتیجه‌ای نمی‌گیرم.

نظرات بسته شده است.